Hvis HR og FM bliver bedre til at arbejde sammen, kan de hjælpe hinanden med samle opgaver op med strategisk betydning for virksomheden. Opgaver, der i dag falder mellem to stole, ligesom ”gråzonen” skaber uklarhed. FM og HR skal som minimum blive bedre til at konsultere hinanden, skriver Ella van Leeuwen, Holland, i EuroFM Insight, der er Euro FM’s kvartalsmagasin.
DFM Netværk er medlem af EuroFM og du kan derfor læse i Insight her – ligesom du er vandt til at læse DFM Netværks medlemsmagasin FM Update.
EuroFM Insight nr. 39
I nummer 39 kan du i øvrigt bl.a. læse om:
• “2016: The Year of the 360 - Degree View of the Building”, hvor John T. Anderson skriver om, at digitalisering, Big Data og Internet Of Things giver helt nye muligheder for at belyse, hvordan vores bygninger bliver brugt og fungerer. Tidligere var data dyre og besværlige at indsamle, men med digitaliseringen bliver det nemmere og billigere at skabe et 360 graders overblik.
• ”A measure of social enterprise”, hvor Nick Martindale skriver om, hvordan måler ”social sustainability”.
• ”How did research on cleaning drive innovations?”, hvor Nora Johanne Klungseth, Senior consultant EY, Norway, skriver om, hvordan udviklingen i rengøring trods modstand mod forandring er blevet stadig mere fakta funderet. De nordiske lande har i mere end 100 år været foregangslande i udviklingen af rengøring, og det hele startede med frygten for sygdommen spedalskhed.
|
|
|