Kravene til de operationelle driftsmedarbejdere er steget i de seneste år i takt med, at FM-organisationerne er blevet mere professionelle og der er indført ny teknik og kommet flere it-værktøjer til. Som ledere skal vi sikre, at medarbejderne er klædt ordentligt på til at løse opgaverne.
DFM netværks kursus udvalg har gennemført en undersøgelse og efterfølgende workshop blandt medarbejdere og ledere i driftsorganisationerne i fem forskellige virksomheder – heriblandt både offentlige og private virksomheder.
Undersøgelsen i virksomhederne viste, at de operationelle medarbejdere selv ser et behov for at udvikle sig og lære mere – både på specifikke tekniske områder som planlægning af vedligeholdelse, drift af forsyningsanlæg og varmecentraler, CTS og ESCO. Men i høj grad også inden for ’bløde’ områder som samarbejde, konflikthåndtering, kommunikation og serviceadfærd.
Undersøgelsen viste også, at ledere og medarbejdere ser forskelligt på behovet for efteruddannelse og kompetenceudvikling. For eksempel gav medarbejderne udtryk for, at de har brug for grundlæggende viden om områder som regnskab, økonomi, kontrakter og sourcing, mens lederne ikke umiddelbart så behov for at styrke medarbejdernes kompetencer på disse områder.
På medlemsmødet vil Karen Dilling præsentere resultaterne fra undersøgelsen og fortælle om kursus udvalgets næste skridt.
Det praktiske:
Dato: den 8. marts Tid: Kl. 16:00 - 17:00 (herefter starter generalforsamlingen) Sted: DFM netværk, Borupvang 3, 2750 Ballerup
Deltagelse er gratis, men tilmelding er nødvendig via nedenstående formular.
|
|
|