LOG IND     UDSKRIV     SEND

> > > >

Aktuelle arrangementer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Faglige artikler

FM Update


FORSIDE

DFM NETVÆRKS ÅRSKONFERENCE

AKTUELLE ARRANGEMENTER

AFHOLDTE ARRANGEMENTER

AFHOLDTE ARRANGEMENTER 2016

DRIFTSHERREPRISEN

BLIV MEDLEM AF DFM NETVÆRK

OM DFM NETVÆRK

ARTIKLER

DFM NETVÆRKS UDVALG

NETVÆRK

OM FM - FACILITIES MANAGEMENT

FM - LITTERATUR

FM EFTERUDDANNELSE

DFM BENCHMARKING

KONTAKT

KUN FOR MEDLEMMER AF DFM NETVÆRK



24. august: Foredrag om adfærdsdesign og Nudging

Den 24. august delte Thomas Christensen fra The Nudging Company ud af sin viden omkring adfærdsdesign og nudging.

Du har som FM-er stor indflydelse på dine kollegers trivsel og præstation på arbejdspladsen. Dine beslutninger kan være med til at sætte kursen for andres handlinger, som har indflydelse på hvordan vores bygninger bruges i hverdagen – og hvordan dagligdagen fungerer i praksis.

Når vi vil have andre til at ændre adfærd, har vi har en tendens til at tale til menneskers logik og rationelle tankegang men i virkeligheden handler vi på automatpilot det meste af tiden. Thomas kom med en række gode eksempler på hvordan vi med enkle midler, kan rykke andre.




Program:

Kl. 09:30 Brunch og netværk

Kl. 10:00 Hvad er adfærdsdesign?

Adfærdsdesign og nudging er utrolig hypet og misbrugt, så hvad kan det egentlig bruges til –
og hvad er begrænsningerne? Vi definerer begrebet og sikrer grundforståelsen: For hvordan træffer mennesker beslutninger – og hvorfor har vi ofte så svært ved at gøre det ’rigtige’

Kl. 10:45 Pause

Kl. 10:55 Tre nudging-principper

Vi ser på tre nudging-principper, der kan inspirere jer til nye måder at arbejde på. Vær beredt
på et par faglige overraskelser og smil på læben, når vi ser på, hvor irrationelle mennesker ofte er – og hvilket potentiale, det rummer for jer.

Kl. 11:40 Spørgsmål og opsamling på dagen

Kl. 12:00 Tak for i dag

Hvorfor adfærdsdesign og nudging?
Obama gør det. Cameron gør det. Google gør det. Og overalt i Danmark pibler det frem med kloge mennesker, der bryder vaner, ændrer adfærd og skaber markante resultater for deres kunder og kollegaer. Men hvad er det egentlig, de gør?
De bruger adfærdsdesign og nudging til at løse nogle af de mest genstridige adfærdsproblemer i deres organisationer.




Vil du vide mere?


5 gode links

Her har I nogle links, der sikrer jer, at I er med ved fronten, når det handler om at ændre adfærd. Der er fire links, som er gratis og et, der koster noget. (Listen er subjektiv)


1. BIT-Bloggen:

Behavioral Insights Team (oprindeligt skabt af David Cameron) skriver åbent om deres forsøg, der handler om alt fra ligestilling over snyd til økonomi, stjålne mobiltelefoner og alt mulig andet.


Kom til BIT-bloggen her


2. Overbevisende.dk:

TheNudgingCompanys egen blog om adfærd som i al beskedenhed og objektivitet er verdens bedste.


Kom til overbevisende.dk her


3. Nudge databasen:

Følg med i de nyeste nudges på denne database. Her kan du søge efter emner, og finde et nudge som passer til jeres kontekst.


Kom til nudge databasen her:


4. Uddannelsen som adfærdsdesigner:

Uddannelsen er designet til dig, der lever af at ændre andre menneskers adfærd, men samtidig efterspørger konkrete og videnskabeligt beviste teknikker til at forbedre dine resultater.


Læs mere om uddannelsen her


5. Podcast med Pelle Guldborg:

NUDGING: DEFINITION, METODE OG GENVEJE

I denne podcast vil du bl.a. finde ud af:

- Hvilken konkret metode Pelle og hans team bruger for at lave effektive nudges

- Hvorfor den ikke hedder BEAST
- Hvordan du med et lille trick kan få folk til at bruge mindre toiletpapir
- Hvorfor Pelle overraskende siger, at du ikke nødvendigvis behøver at teste
- Hvad en hypotesetest er, og hvordan den kan løse et stort problem for dig
- Hvad du gør, hvis du ikke har adgang til den situation, du gerne ville have observeret
- Hvorfor du skal opføre dig som en læge
- Hvordan Pelle ville gribe et Antidoping-projekt an
- Om Pelles svigerfar fik mig overtalt til at spise med…


Hør podcast her:


Thomas præsentation

Her har I præsentationen. Vi håber, at den kan bruges til at holde lidt fast i de overordnede tanker.


Se eller gense præsentationen her


DFM netværk - Borupvang 3 - DK-2750 Ballerup - Email: dfm@dfm-net.dk - Telefon: + 45 31 38 01 98