LOG IND     UDSKRIV     SEND

> > > >

Aktuelle arrangementer

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Faglige artikler

FM Update


FORSIDE

DFM NETVÆRKS ÅRSKONFERENCE

AKTUELLE ARRANGEMENTER

DRIFTSHERREPRISEN

BLIV MEDLEM AF DFM NETVÆRK

OM DFM NETVÆRK

ARTIKLER

DFM NETVÆRKS UDVALG

NETVÆRK

OM FM - FACILITIES MANAGEMENT

FM - LITTERATUR

FM EFTERUDDANNELSE

DFM BENCHMARKING

KONTAKT

KUN FOR MEDLEMMER AF DFM NETVÆRK

AFHOLDTE ARRANGEMENTER 2015

AFHOLDTE ARRANGEMENTER 2014

AFHOLDTE ARRANGEMENTER 2013

ARRANGEMENTER FRA 2000 - 2012

2012

2011

2010

2009

2008

2007

2006

2005

2004

2003

2002

2001

2000



TEMAMØDE OM FORSKNING OG UDVIKLING INDEN FOR FACILITIES MANAGEMENT


8. februar 2006


Invitation

Hermed inviteres alle interesserede til et møde om fremtidens forskning og udvikling inden for Facilities Management.

Mødet holdes onsdag den 8. februar 2006 kl. 14.00-17.00 hos BYG-DTU, Bygningstorvet bygning 115, 1. sal, rum 109, Danmarks Tekniske Universitet (DTU), Lundtofte, Kgs. Lyngby, og er arrangeret i samarbejde mellem BYG-DTU og Dansk Facilities Management netværk (DFM).

På DTU har man prioriteret Facilities Management som et nyt fagligt udviklingsområde ved bygningsinstituttet BYG-DTU. Med henblik på at styrke uddannelse, forskning og innovation inden for Facilities Management har BYG-DTU ansat lektor Per Anker Jensen, der bl.a. er forfatter af ”Håndbog i Facilities Management” udgivet af DFM.

På mødet vil BYG-DTU orientere om planerne for udviklingen af Facilities Management, og der vil blive lagt op til en åben debat om behovet, interessen og mulighederne for generelt at styrke forskning og udviklingen inden for Facilities Management i Danmark. Mødet er åbent for alle med interesse for udviklingen inden for Facilities Management, og deltagelse er gratis.

Målet er at igangsætte udarbejdelsen af et program for forskning og udvikling inden for Facilities Management, hvis mødet viser at behovet er til stede. Alle, der ønsker at deltage i og have indflydelse på den fremtidige udvikling inden for Facilities Management området, bør derfor deltage i mødet og give deres interesser og synspunkter til kende.

Yderligere oplysninger om mødet kan fås ved henvendelse til lektor Per Anker Jensen på tlf. 45 25 16 74 eller e-mail pje@byg.dtu.dk.

-

Per Anker Jensen
Lektor ved BYG-DTU

Ole Emil Malmstrøm
Formand for DFM netværk





Program

Tid:
8. februar 2006 kl. 14.00-17.00

Sted:
BYG-DTU, Bygningstorvet bygning 115, 1. sal, rum 109
Danmarks Tekniske Universitet, Lundtofte, Kgs. Lyngby

Arrangører:
BYG-DTU og Dansk Facilities Management netværk

Deltagere:
Alle interesserede – deltagelse er gratis

Tilmelding:
Senest 5. februar til sekretariatet for DFM-netværk

Mødeleder:
Institutleder Jacob Steen Møller, BYG-DTU

Program:
Velkomst – ved Sten Bonke, BYG-DTU og Ole Emil Malmstrøm, DFM

BYG-DTU’s planer for udvikling af Facilities Management – ved Per Anker Jensen, lektor ved Sektionen for Planlægning og Ledelse af Byggeprocesser, BYG-DTU

DFM’s syn på forskning og udvikling inden for Facilities Management – ved Kjeld Nielsen, DFM

Eksempler på virksomhedsinitierede udviklingsprojekter inden for Facilities Management – ved vedligeholdelseschef Flemming Wulff Hansen, Novo Nordisk Service Partner

Efter en pause korte indlæg om behovet, interessen og mulighederne for forskning og udvikling inden for Facilities Management fra bl.a.:

Statens Byggeforskningsinstitut
v/ forskningschef Kim Haugbølle

Teknologisk Institut
v/ konsulent Poul Henrik Due

BoligfondenKuben
v/ direktør Stephen Bloch Juhl

Fonden RealDania
v/ projektleder Lennie Clausen

Afsluttende debat om eventuel nedsættelse af en arbejdsgruppe for udarbejdelse af et program for forskning og udvikling inden for Facilities Management.

Herefter networking og forfriskninger.


DFM netværk - Borupvang 3 - DK-2750 Ballerup - Email: dfm@dfm-net.dk - Telefon: + 45 31 38 01 98